دکتر مهدی فلاح نماینده مردم رشت و خمام و عضو کمیسیون بهداشت و دکتر سید نجیب حسینی نماینده مردم مینو دشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی به صورت جداگانه با دکتر سید جواد حسینی سرپرست سازمان بهزیستی کشور دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در این دیدار نمایندگان مجلس با اشاره به ماموریت های مهم سازمان بهزیستی، این سازمان را خط مقدم خدمت به اقشار آسیب دیده، آسیب پذیر و افراد دارای معلولیت خواندند و بر لزوم توجه به مسائل کاری این سازمان در حوزه های مرتبط با اعتیاد، طلاق، رسیدگی به جمعیت سالمند و سلامت اجتماعی تاکید کردند.

در ادامه این دیدار دکتر سید جواد حسینی، سرپرست سازمان بهزیستی ضمن تقدیر از  اهتمام نمایندگان مجلس و توجه آنان به سازمان بهزیستی و خدمات آن در ابعاد گوناگون بر لزوم افزایش بودجه این سازمان متناسب با ماموریت هایش تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کژ کارکردهای سازمان ها، دستگاه ها و خانواده ها به سازمان بهزیستی سر ریز خواهد شد، گفت: سالانه ۶۵ هزار مورد تصادف رانندگی منجر به معلولیت در کشور رخ می دهد که منجر به معلولیت عده ای از هموطنان می شود.

حسینی ادامه داد: در این تصادفات ۲۵۰۰ نفر دچار معلولیت شدید می شود و سازمان بهزیستی می بایست این افراد را تحت پوشش قرار دهد حال اینکه این سازمان هیچ سهمی از محل جرایم راهنمایی و رانندگی ندارد.

سرپرست سازمان بهزیستی یادآور شد: همین موضوع سبب می شود که جمعیت تحت پوشش بهزیستی در حال افزایش باشد اما در مقابل منابع مالی ثابت هستند.

وی گفت: حداقل ۴۰ مورد درآمدهای ناشی از عوارض در کشور وجود دارد که می تواند به سازمان بهزیستی در ارائه خدمات بهتر کمک کند و در بودجه ریزی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =